Frakt og retur

Retningslinjer for refusjon
For de fleste varer kan du, i den usannsynlige situasjonen at produktet ditt er defekt, sende det tilbake til oss for refusjon eller bytte av varer innen 30 dager etter mottak. Refusjon for returfrakt er ikke tilgjengelig for dette.

For å være kvalifisert for retur må varen være ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Den må også være i originalemballasjen.

Frakt
Vi tilbyr gratis frakt på alle produkter, med en estimert leveringstid på 3–6 virkedager. Vær oppmerksom på at dette er et anslag, og forsinkelser kan forekomme. Ved å fullføre kjøpet bekrefter du at du har lest og akseptert disse leveringsvilkårene.

Når bestillingen din er sendt, mottar du en e-post om at pakken er på vei. Du kan enkelt følge leveransen din i sanntid via vår sporingsside på nettsiden.
Spor ordren din med e-post, ordrenummer eller telefonnummer. (https://smartlocknorge.no/apps/parcelpanel)

For å sikre en rask og trygg levering samarbeider vi med ledende logistikkpartnere, inkludert PostNord, DHL, UPS og FedEx.

Garantibetingelser og angrerett
Garantien gjelder kun produksjonsfeil og dekker ikke skader som skyldes at kunden har mistet eller brukt produktet feil. Det er kundens ansvar å håndtere produktet med forsiktighet.

Angreretten gjelder bare hvis emballasjen er ubrutt og i original stand. Hvis emballasjen er brutt eller produktet har blitt brukt, kan vi ikke akseptere retur. Når du benytter deg av angreretten, må du kontakte vår kundeservice innen 14 dager etter mottak av produktet for å starte returprosessen.

Returer (hvis aktuelt)
Når returen er mottatt og kontrollert, sender vi deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt den returnerte varen. Vi vil også varsle deg om vi godkjenner eller avviser refusjonen din. Hvis refusjonen godkjennes, vil den bli behandlet, og en kreditt vil automatisk bli overført til kredittkortet ditt eller den opprinnelige betalingsmåten innen et visst antall dager.

Alle returer skal leveres direkte til vår registrerte returadresse (dørlevering). Dersom transportøren leverer pakken til et utleveringssted (ombud) i stedet, kan det hende vi ikke mottar noen varsling, og pakken sendes da ofte automatisk tilbake til avsender.

For at returen din skal bli håndtert korrekt, vennligst benytt den returadressen som oppgis av vår kundeservice eller på vår nettside.

Forsinkede eller manglende refusjoner (hvis aktuelt)
Hvis du ikke har mottatt noen refusjon ennå, må du først sjekke bankkontoen din på nytt.

Ta deretter kontakt med kredittkortselskapet ditt, det kan ta litt tid før refusjonen din blir offisielt bokført.

Kontakt banken din. Det er ofte en viss behandlingstid før en refusjon blir publisert.

Hvis du har gjort alt dette og fortsatt ikke har mottatt refusjonen din, kan du kontakte oss ved å bruke kontaktskjemaet vårt.

Bytte (hvis aktuelt)
Vi bytter kun varer hvis de er defekte eller skadde. Hvis du trenger å bytte til samme vare, kan du sende oss en e-post ved å bruke kontaktskjemaet vårt.

Fraktkostnader for retur
Vi vil instruere deg via e-post om hvor du skal sende varen din for retur.

Du er ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for å returnere varen. Fraktkostnadene refunderes ikke. Hvis du mottar en refusjon, vil returfraktkostnadene bli trukket fra refusjonen din.

Avhengig av hvor du bor, kan tiden det tar før det ombyttede produktet når frem til deg, variere.

Kunden er ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse ved bestilling. Ved feil adresse som fører til at sendingen ikke kan leveres og returneres til oss, tilkommer et håndterings- og fraktgebyr på 69 kr for ny utsendelse.
Adresseendringer kan kun gjøres før bestillingen er sendt fra vårt lager. Oppdager du feil i adresseinformasjonen, vennligst kontakt oss umiddelbart.
Etter at sendingen har forlatt vårt lager, er det dessverre ikke mulig å endre adressen.

Hvis pakken allerede er sendt ut og returneres til oss – og du som kunde i stedet velger å kansellere bestillingen – påløper et fraktgebyr på 69 kr som trekkes fra tilbakebetalingen.

Hvis du sender en vare som koster mer enn 750 kroner, bør du vurdere å bruke en sporbar frakttjeneste eller kjøpe en fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi vil motta den returnerte varen.